بهترین روش های تبلیغات سالن های زیبایی | تیک‌اپ

بهترین ایده‌های تبلیغاتی سالن‌های زیبایی

در این مطلب به طور خلاصه در مورد روش‌های موثر در تبلیغات سالن‌های زیبایی صحبت می‌کنیم.

تبلیغات سالن زیبایی

قبل از هر چیز، تو کی هستی؟

قبل از اینکه مستقیم بریم سراغ تبلیغات باید ببینیم خودمون باید چه شکلی باشیم و چه چیزی رو اساساً باید تبلیغ کنیم؟ رو چه نکاتی مانور بدیم؟ شخصیت سالن زیبایی ما چی هست؟ حتماً می‌دونید هر کسب و کاری درست مانند اشخاص دارای یک شخصیت هستن که بهش می‌گن برند.

با شناختن این موضوع متوجه می‌شیم که رو چه چیزی باید تمرکز کنیم و رو چه چیزی تمرکز نکنیم و این موضوع ساده باعث می‌شه متفاوت باشیم و جای خودمون رو در ذهن مشتری باز کنیم و مشتری‌های مورد نظر خودمون رو جذب کنیم.

در حقیقت تو با شناختن خودت و نوع سالن زیبایی مشخص می‌کنی که چه نوع مشتری‌هایی باید جذب کنی و چه نوع خدماتی در چه سطحی و با چه قیمتی باید ارائه کنی.

سرد برخورد کن اگه لاکچری هستی

بله! شاید این حرف تعجب‌برانگیز باشه ولی اگر شما یک سالن زیبایی لوکس دارید، صمیمیت و تحویل گرفتن بیش از اندازه مشتری یک امتیاز منفی برای شما محسوب می‌شه. کلاً در تمام موارد لاکچری، کمی جدی و سرد بودن، مشتری‌ها بیشتر جذب می‌کنه.

توجه داشته باشید که این کار فقط زمانی موثره که شما حقیقتاً لاکچری باشید و خدمات لاکچری با هزینه‌های لاکچری در منطقه‌ای لاکچری ارائه کنید، برای سالن‌های زیبایی متوسط، چنین کاری معادل هست با از دست دادن مشتری.

دقت کنید! این مورد بسیار حساسه. نباید برخورد سرد رو با بی‌احترامی اشتباه بگیرید. برخورد سرد یعنی با صدای بلند نخندی. وارد صحبت‌های خصوصی با مشتری نشی. با لبخند و زبان بدن پاسخ مشتری رو بدی با صدای آرام صحبت کنی. حرفه‌ای بودن خودت رو نمایش بدی.

صمیمی باش و ارتباط موثر ایجاد کن

اگر سالن زیبایی شما در اون حد لاکچری نیست، ارتباط موثر و صمیمیت کنترل شده رو فراموش نکنید.

برخلاف موردی که اشاره کردیم، سرد بودن با مشتری در این حالت می‌تونه مشتری‌ها رو فراری بده! بنابراین اگر خدمات شما لاکچری نیستند، صمیمیت کنترل شده و ارتباط موثر رو از یاد نبرید. بنظر میاد هر صمیمیت بیش از حدی با مشتری در دراز مدت باعث افت بازار و پایین اومدن سطح خدمات شما می‌شه. صمیمیت بیش از حد سو اثرهای زیادی داره که به احتمال زیاد خودتون تجربه کردین.

ایده‌های اصلی تبلیغات برای سالن‌های زیبایی

بریم سراغ ایده‌های تبلیغات برای سالن‌های زیبایی. هر کدوم از این ایده‌ها بر اساس نوع برند شما می‌تونن موثر باشن.

ایده های تبلیغات برای سالن ای زیبایی

خدمات حمل و نقل رایگان

خیلی از مشتریان دوست دارن از خدمات شما استفاده کنن اما تقریباً همیشه نزدیک‌ترین و راحت‌ترین سالن زیبایی رو انتخاب می‌کنن و کارشون رو انجام می‌دن. بله اگر سالن شما کمی نزدیک‌تر بود اونا حتماً سالن شما رو انتخاب می‌کردن.

این مساله رو چطور حل کنیم؟ نمیشه دم خونه هر کسی یه شعبه زد. ولی براحتی می‌تونی با چند نفر راننده خانم صحبت کنی و با یک هزینه قابل قبول سرویس رایگان رفت و برگشت برای همه مشتریان یا برای مشتریان VIP خودت داشته باشی. تصور کن اگر این سرویس‌ها لوگوی سالن زیبایی شما رو داشته باشن در سطح شهر چه اتفاقی میفته؟ یا داخل سرویس کاتالوگ‌هایی از نمونه کارهای شما قرار داشته باشه چی؟

این ایده برای تمام سالن‌ها و بویژه برای مشتریان VIP پیشنهاد می‌شه. انجام دادنش برای همه مشتریان شاید چندان به صلاح نباشه. اما نهایتاً تشخیص این بر عهده خود شماست.

بعد از چند جلسه جایزه بده

وقتی یک مشتری بارها و بارها به شما مراجعه می‌کنه باید به نحوی ازش قدردانی بشه. مثلاً می‌تونین با استفاده از نرم‌افزار یا دفتر یا چاپ کارت‌هایی، تعداد مراجعه شون رو یادداشت کنین و برای مثال پس از 3 بار مراجعه، یک خدمات رایگان یا یک کادو بهشون بدین. این کار رو باید طوری انجام بدین که مشتری هم بدونه اگر برای مثال 2 جلسه دیگه هم مراجعه کنه به پاداش خواهد رسید. این باعث میشه جلسات خودش رو با شما قطع نکنه و به سالن دیگری مراجعه نکنه. یک صمیمیت و احترام ویژه بوجود میاره و باعث میشه مشتریان شما ثابت باشند.

حتما با سامانه پیامکی یا تماس منشی موعد رسیدن به پاداش رو به مشتریان خودتون اطلاع بدین. برای مثال متن پیامک های زیر ببینید:

لیلا جان تنها دو جلسه مونده تا جایزه ویژه سالن ما رو بگیری. منتظرت هستیم.
سالن زیبایی پری

سارای عزیز، با یک بار مراجعه دیگر به سالن زیبایی خودت میتونی به ارزش 1 میلیون تومان خدمات رایگان دریافت کنی.
سالن زیبایی سانای

یا اینکه بجای ارسال پیامک، میتونین از منشی بخواین با مشتری تماس بگیره و با یک ارتباط صمیمی و موثر این فرایند دریافت پاداش رو براش توضیح بده و ازش دعوت کنه که به سالن بیاد. برای دعوت به سالن میتونه بگه برای هفته بعد دوشنبه زمان بنویسم یا سه شنبه؟

قوانین سخت کاری بذار و اون رو نشون بده

مردم عاشق خودشون هستن. عاشق این هستن که ببینن بخاطر اونا چه کارهای سختی انجام میدین. قوانین سختگیرانه برای خودتون و کادر زیبایی سالن وضع کنید و اون رو نشون بدین. کادر رو ملزم به ارتقا و یادگیری کنین و اون الزام رو به مشتریان نشون بدین. حتی اگر کادری رو اخراج میکنین اعلام کنین. (البته بدون اسم بردن). اعلام کنید که امروز 3 نفر از کادر به دلیل عدم ارتقا اخراج شدند. با این کار مشتری خیالش راحته که به یک مجموعه حرفه ای مراجعه میکنه و میتونه خودش رو بسپره به دستان هنرمند شما.

مطالب آموزشی بذار

همه نمونه کار میذارن. خیلی هم خوبه، گذاشتن نمونه کار هم برای نشون دادن رونق کار و اعتماد مشتریان مناسبه و هم میزان کیفیت کار شما رو نشون میده اما در کنارش مطالب آموزشی یادت نره.

فراموش نکن که استاد آموزش میده. اونی که دلسوز هست راهنمایی میکنه. با آموزش دادن بصورت غیرمستقیم پیام های زیر رو به مخاطب میدی:

  • تو حقیقتا یک استادی که داری آموزش میدی
  • انقدر بزرگ هستی که نگران نیستی به دیگران هم یاد بدی
  • به فکر آدما هستی نه فقط به فکر سود خودت

پس هم تکنیک های روز رو آموزش بده و هم نکات مراقبتی برای مردم رو. این یک روش بینظیر برای تبلیغه.

سری بعد اگر خواستی به یک پیج تبلیغ استوری بدی، بجای معرفی مستقیم خودت یک نکته آموزشی جذاب رو بذار تا همه روش کلیک کنن و بیان به صفحه شما.

کنجکاوسازی با کد QR

یک QR کد طراحی کن و لینکش کن به صفحه خودت در سایت تیک اپ یا به صفحه اینستاگرام خودت. پایینش بنویس اسکن کن و زیباتر شو. پخشش کن جاهای مختلف.

qr کد برای سالن های زیبایی

تخفیف به شرط استوری

هیچ چیزی به اندازه تبلیغ شدن توسط مشتریان راضی نمیتونه موثر باشه. پس از تموم شدن کار مشتریان، موقع حساب کردن، بهشون پیشنهاد درصدی تخفیف بدین بشرطی که از کارش و استوری بذاره و سالن رو تگ کنه. این کار ساده مشتری های شما رو تا حد زیادی میتونه افزایش بده.

این روزا خنده جوابه

محتوای فان و خنده دار بذار. ایده های خنده دار زیادی رو در فضای اینستاگرام میبینید که بازدید زیادی هم میخورن. از این داستان عقب نمونید. به موقعیت های ساده سالن توجه کنید و ازشون ایده بگیرید. نوع اومدن مشتری ها به سالن میتونه ایده یک ویدیوی جذاب باشه، مدل نشستن و حرف زدن و پرداخت پول، نظافت سالن، صحبت های کادر سالن و ... همه اینها میتونن ایده های ساده اما فان باشند که میتونن بازدیدهای زیادی به شما بدن. اگر نیاز هست از افراد بازیگر، بلاگرها و افراد با استعداد برای این کار استفاده کنید و حتی لازم نیست حتما یک ایده کاملا جدید داشته باشید، از ایده هایی که مورد استقبال قرار گرفتن استفاده کنید، کپی کنید، هیچ اشکالی نداره.

تیم تیک اپ میتونه در مورد ایده، سناریو و حتی تصویربرداری و تدوین به شما کمک کنه.

عکس های حرفه ای بذار

یک تصویر خوب میتونه اثر بسیار زیادی روی محاطب بذاره. عکاسی با موبایل رو یاد بگیر و یا از یک عکاس حرفه ای کمک بگیر که برات عکس های خاص بگیره. وقتی عکس های تو حرفه ای باشن ناخودآگاه ارزش کار و سالن زیبایی شما در ذهن مخاطب میره بالاتر.

کمپین تبلیغاتی برگزار کن

برگزاری کمپین تبلیغاتی میتونه پرهزینه و یا کم هزینه باشه. کمپین اگر درست اجرا بشه تاثیر بینظیری روی سالن زیبایی شما خواهد گذاشت. کمپین تبلیغاتی صرفا چند تا استوری یا بنر یا سایت نیست. بهترین راه برای درک کمپین تبلیغاتی اینه که چند تا مثال براتون بزنم:

برای مثال شما یک متن مبهم با یک رنگ مشخص انتخاب میکنید و اون در جاهای مختلف پخش میکنید. جمله میتونه یک چیز کوتاه باشه: زیباترین های شیراز کجا رو انتخاب میکنند؟ بعد از پخش کردن این جمله با اون رنگ، برای مثال بعد از یک ماه، ادامه این رو تولید میکنین و برای مثال میگین زیباترین ها به سالن زیبایی پری میرن.

یک مثال دیگر:

مثلا یک مسابقه منچ برگزار میکنید بین خانم ها. روی این مسابقه تبلیغات جذابی انجام میدین. فضای مجازی رو پر میکنین و برنده ها رو مشخص میکنین و لابلای این مسابقه پرشور سالن خودتون رو تبلیغ میکنین. این میشه یک کمپین تبلیغاتی.

باتوجه به تخصصی بودن کمپین های تبلیغاتی حتما حتما با یک تیم حرفه ای برای برگزاری چنین کمپین هایی مشورت کنید. تیم تیک اپ در این زمینه در خدمت شماست.

حتما در گوگل باش - از نان شب واجب تر

افراد زیادی در اینترنت و گوگل دنبال بهترین سالن های زیبایی هستند. اگر بودجه زیادی دارید سایت مخصوص خودتون رو طراحی کنید، البته این روش پیشنهاد نمیشه. برای دلیل این موضوع میتونید این مطلب رو مطالعه کنید. اما راه بهتر، ارزان تر و موثرتری وجود داره که سالن زیبایی شما در گوگل و لیست بهترین سالن های زیبایی شهر یا محله خودتون ظاهر بشه و اون اینکه حتما سالن خودتون رو در سایت های مختلف که خدمات رو معرفی میکنند حضور داشته باشید.

qr کد برای سالن های زیبایی

سایت تیک اپ بصورت تخصصی در این زمینه فعال هست و شما میتونید با حداقل هزینه و گاها به رایگان سالن زیبایی خودتون رو در تیک اپ ثبت کنید.

برای اینکه سالن زیبایی خودت رو در جستجوهای گوگل نشون بدی همین الان میتونی سالن خودت رو ثبت کنی:

ثبت سالن زیبایی

چرا تیک‌اپ برای ثبت و تبلیغات سالن‌های زیبایی مفیده؟

تیک‌اپ پلتفرمی جامع برای پیدا کردن بهترین سالن‌های زیبایی و افزایش مشتری برای صاحبان سالن‌ها

قابلیت جستجوی موثر

در داخل سایت تیک اپ براحتی میشه سالن زیبایی شما رو پیدا کرد. سالن زیبایی شما در لیست سالن‌های زیبایی شهر شما نشون داده میشه. و در داخل هر سالن، در پایین، سالن‌های زیبایی دیگر به کاربر نشون داده میشه تا بهترین انتخاب رو به کاربر بدیم.

نظرات واقعی

مشتریان شما میتونن نظر و امتیاز خودشون رو برای سالن زیبایی شما ثبت کنن تا دیگر مشتری‌ها هم بتونن انتخاب موثرتری داشته باشند. برخلاف کامنت‌های اینستاگرام، نظرات ثبت شده در تیک اپ برای گوگل مهم هستند و بر اساس مفهوم نظرات به سالن شما امتیاز داده میشه.

نمایش در گوگل

ما در تیک اپ بصورت تخصصی بر روی صفحات شما کار میکنیم تا در گوگل ظاهر بشن. این یک کار رقابتی، پر هزینه و کاملا تخصصی هست. روزانه بیش از 8 ساعت بر روی این رقابت بصورت تخصصی و خرفه ای زمان میذاریم.

امکان طراحی اختصاصی صفحه شما

اگر میخواین صفحه اختصاصی شما در تیک اپ کاملا تک و یونیک باشه میتونید درخواست طراحی اختصاصی بدین. با هزینه کمی شما میتونین یک صفحه بسیار زیبا، سطح بالا از نظر گوگل و کاملا شبیه به یک سایت مجزا داشته باشید. در نظر داشته باشید که برای داشتن چنین سایتی هزینه بسیار بالایی نیاز هست اما شما در تیک اپ میتونید با یک هزینه بسیار پایین این صفحه رو برای خودتون داشته باشید.

فرآیند طراحی اختصاصی:
  • ما قبل از طراحی اختصاصی، در مورد کار شما تحقیق میکنیم
  • یک قالب ویژه براتون طراحی میشه
  • سئو بسیار قدرتمند براتون کار میشه
  • تا دو سال بدون نیاز به تمدید در اینترنت خواهید بود

در لیست سالن های زیبایی، سالن شما توسط یک روبان با عنوان طراحی ویژه، متمایز میشه.

نمونه هایی از طراحی های ویژه رو در زیر میتونین ببینین:

نمونه 1

نمونه 2

مسیریابی با یک اشاره

لازم نیست آدرس بدی یا تو نقشه دنبالت بگردن. شما با ثبت موقعیت مکانی خودتون در تیک اپ امکانی رو برای مشتریان فراهم میکنید که با زدن دکمه مسیریابی، با هر اپلیکیشن مسیریابی که در گوشی خودشون نصب دارند، مانند اسنپ، ویز، نشان، بلد و یا هر اپ دیگر، از موقعیت خودشون تا سالن زیبایی شما رو براحتی مسیریابی کنند. فقط با یک اشاره.

خیلی راحتی بیا اول لیست

با امکان نردبان، شما در سایت تیک میتونی سالن زیبایی خودت رو به اول لیست برگردونی. با این کار در صفحه لیست سالن های زیبایی در بالا نشون داده میشی. همچنین در داخل هر صفحه، در پایین که سالن های زیبایی دیگر رو پیشنهاد میده، شما اول خواهید بود.

پنل مدیریت حرفه‌ای (تیک‌من)

مدیریت کامل سالن زیبایی شما در یک پنل کاربرپسند و قدرتمند

امکانات کامل پنل مدیریت تیک‌من:
ویرایش اطلاعات پایه

نام سالن، آدرس، شماره تلفن، ساعات کاری و موقعیت مکانی روی نقشه

گالری تصاویر

آپلود و مدیریت عکس‌های سالن، نمونه کارها و محیط داخلی

مدیریت خدمات

تعریف و ویرایش خدمات، قیمت‌ها، مدت زمان و توضیحات هر خدمت

امکان درآمدزیایی

امکان درآمدزیایی برای شما با درایفت لینک دعوت، و دعوت از تمام خدمات دیگر

مدیریت نظرات

مشاهده و پاسخ به نظرات مشتریان، مدیریت امتیازات

آمار و گزارشات

گزارش بازدیدها، و عملکرد کلی سالن

ویژگی‌های پیشرفته سئو:

شما در بخش تیک من، میتونین تمام اطلاعات ثبت شده خودتون رو هر موقع که خواستید ویرایش کنید، عکس و نمونه کار اضافه کنید، ساعات کاری رو تغییر بدین یا اطلاعات و خدمات جدیدی که به سالن خودتون ضاافه میشه رو ویرایش کنید.

برای بالا رفتن رتبه نمایش شما در گوگل فیلدهای ویژه ای در نظر گرفته شده که پر کردنشون میتونه بسیار مفید باشه:

  • متا تگ‌های اختصاصی برای هر صفحه
  • توضیحات سئو برای هر خدمت
  • کلمات کلیدی مرتبط
  • ساختار URL بهینه
  • داده‌های ساختاریافته (Schema Markup)

تصویر زیر نمونه ای پنل مدیرتی رو نشون میده:

qr کد برای سالن های زیبایی

پنل مدیریت کاربرپسند و حرفه‌ای تیک‌من

نظر مشتریان ما

تجربه واقعی کاربران از استفاده از تیک‌اپ

خب وقتی تو گوگل میزنیم بهترین عروسکده تبریز، عروسکده ما رو معرفی میکنه و این رو مدیون سایت حرفه ای تیک اپ هستیم.

عروسکده مدا
تبریز

مشتری های زیادی رو از طریق سایت تیک اپ گرفتم. چندین ماه هم به پیشنهاد گوگل بهترین میکاپ آرتیست تبریز بودم ولی مدیته اون رفته. در نهایت خیلی راضیم.
ممنون از تیک اپ

لیلا امامی
تبریز

تیک اپ عالیه. من جاهای خیلی زیادی سالن زیبایی رو ثبت کردم اما وقتی میزنیم سالن مهدیه بهنژاد، اولین گزینه تیک اپ رو میاره.‌

سالن مهدیه بهنژاد
تبریز

‌بارها شده که از مشتریان جدیدم پرسیدم کی سالن ما رو معرفی کرده؟ و گفتن که از سایت تیک اپ دیدیم سالن شما رو.
تشکر میکنم از تیک اپ. واقعا خوب و مفید بوده برای بیشتر شناخته شدن ما.

سالن زیبایی آنیا
سهند

همین حالا خدمات زیبایی خودت رو ثبت کن

ثبت نام و ایجاد صفحه سالن یا خدمات زیبایی برای اولین های شهر کاملا رایگان است. با افزایش بازدیدها و سالن ها در هر شهر هزینه کمی نیاز به پرداخت هست. با ایجاد صفحه اختصاصی، مشتریان بیشتری پیدا کنید و کسب و کار خود را رشد دهید.

ثبت رایگان سالن

سوالات متداول

پاسخ به پرسش‌های رایج کاربران

شما فقط سالن و خدمات خودتون رو ثبت کنین و توضیحات و تصاویر رو تکمیل کنین. بقیه کار به عهده ماست.

در طراحی های ویژه چون کاملا براتون اختصاصی کار میشه، تا 3 روز کاری زمان نیاز هست.

معمولا بازدیدها بالا هستند ولی بر فرض محال، اگر بازدید شما پایین باشه بصورت رایگان تمدید خواهید شد تا به اون بازدید مورد نظر برسید.