ایدههای اصلی تبلیغات برای سالنهای زیبایی
بریم سراغ ایدههای تبلیغات برای سالنهای زیبایی. هر کدوم از این ایدهها بر اساس نوع برند شما میتونن موثر باشن.
خدمات حمل و نقل رایگان
خیلی از مشتریان دوست دارن از خدمات شما استفاده کنن اما تقریباً همیشه نزدیکترین و راحتترین سالن زیبایی رو انتخاب میکنن و کارشون رو انجام میدن. بله اگر سالن شما کمی نزدیکتر بود اونا حتماً سالن شما رو انتخاب میکردن.
این مساله رو چطور حل کنیم؟ نمیشه دم خونه هر کسی یه شعبه زد. ولی براحتی میتونی با چند نفر راننده خانم صحبت کنی و با یک هزینه قابل قبول سرویس رایگان رفت و برگشت برای همه مشتریان یا برای مشتریان VIP خودت داشته باشی. تصور کن اگر این سرویسها لوگوی سالن زیبایی شما رو داشته باشن در سطح شهر چه اتفاقی میفته؟ یا داخل سرویس کاتالوگهایی از نمونه کارهای شما قرار داشته باشه چی؟
این ایده برای تمام سالنها و بویژه برای مشتریان VIP پیشنهاد میشه. انجام دادنش برای همه مشتریان شاید چندان به صلاح نباشه. اما نهایتاً تشخیص این بر عهده خود شماست.
بعد از چند جلسه جایزه بده
وقتی یک مشتری بارها و بارها به شما مراجعه میکنه باید به نحوی ازش قدردانی بشه. مثلاً میتونین با استفاده از نرمافزار یا دفتر یا چاپ کارتهایی، تعداد مراجعه شون رو یادداشت کنین و برای مثال پس از 3 بار مراجعه، یک خدمات رایگان یا یک کادو بهشون بدین. این کار رو باید طوری انجام بدین که مشتری هم بدونه اگر برای مثال 2 جلسه دیگه هم مراجعه کنه به پاداش خواهد رسید. این باعث میشه جلسات خودش رو با شما قطع نکنه و به سالن دیگری مراجعه نکنه. یک صمیمیت و احترام ویژه بوجود میاره و باعث میشه مشتریان شما ثابت باشند.
حتما با سامانه پیامکی یا تماس منشی موعد رسیدن به پاداش رو به مشتریان خودتون اطلاع بدین. برای مثال متن پیامک های زیر ببینید:
لیلا جان تنها دو جلسه مونده تا جایزه ویژه سالن ما رو بگیری. منتظرت هستیم.
سالن زیبایی پری
سارای عزیز، با یک بار مراجعه دیگر به سالن زیبایی خودت میتونی به ارزش 1 میلیون تومان خدمات رایگان دریافت کنی.
سالن زیبایی سانای
یا اینکه بجای ارسال پیامک، میتونین از منشی بخواین با مشتری تماس بگیره و با یک ارتباط صمیمی و موثر این فرایند دریافت پاداش رو براش توضیح بده و ازش دعوت کنه که به سالن بیاد. برای دعوت به سالن میتونه بگه برای هفته بعد دوشنبه زمان بنویسم یا سه شنبه؟
قوانین سخت کاری بذار و اون رو نشون بده
مردم عاشق خودشون هستن. عاشق این هستن که ببینن بخاطر اونا چه کارهای سختی انجام میدین. قوانین سختگیرانه برای خودتون و کادر زیبایی سالن وضع کنید و اون رو نشون بدین. کادر رو ملزم به ارتقا و یادگیری کنین و اون الزام رو به مشتریان نشون بدین. حتی اگر کادری رو اخراج میکنین اعلام کنین. (البته بدون اسم بردن). اعلام کنید که امروز 3 نفر از کادر به دلیل عدم ارتقا اخراج شدند. با این کار مشتری خیالش راحته که به یک مجموعه حرفه ای مراجعه میکنه و میتونه خودش رو بسپره به دستان هنرمند شما.
مطالب آموزشی بذار
همه نمونه کار میذارن. خیلی هم خوبه، گذاشتن نمونه کار هم برای نشون دادن رونق کار و اعتماد مشتریان مناسبه و هم میزان کیفیت کار شما رو نشون میده اما در کنارش مطالب آموزشی یادت نره.
فراموش نکن که استاد آموزش میده. اونی که دلسوز هست راهنمایی میکنه. با آموزش دادن بصورت غیرمستقیم پیام های زیر رو به مخاطب میدی:
- تو حقیقتا یک استادی که داری آموزش میدی
- انقدر بزرگ هستی که نگران نیستی به دیگران هم یاد بدی
- به فکر آدما هستی نه فقط به فکر سود خودت
پس هم تکنیک های روز رو آموزش بده و هم نکات مراقبتی برای مردم رو. این یک روش بینظیر برای تبلیغه.
سری بعد اگر خواستی به یک پیج تبلیغ استوری بدی، بجای معرفی مستقیم خودت یک نکته آموزشی جذاب رو بذار تا همه روش کلیک کنن و بیان به صفحه شما.
کنجکاوسازی با کد QR
یک QR کد طراحی کن و لینکش کن به صفحه خودت در سایت تیک اپ یا به صفحه اینستاگرام خودت. پایینش بنویس اسکن کن و زیباتر شو. پخشش کن جاهای مختلف.
تخفیف به شرط استوری
هیچ چیزی به اندازه تبلیغ شدن توسط مشتریان راضی نمیتونه موثر باشه. پس از تموم شدن کار مشتریان، موقع حساب کردن، بهشون پیشنهاد درصدی تخفیف بدین بشرطی که از کارش و استوری بذاره و سالن رو تگ کنه. این کار ساده مشتری های شما رو تا حد زیادی میتونه افزایش بده.
این روزا خنده جوابه
محتوای فان و خنده دار بذار. ایده های خنده دار زیادی رو در فضای اینستاگرام میبینید که بازدید زیادی هم میخورن. از این داستان عقب نمونید. به موقعیت های ساده سالن توجه کنید و ازشون ایده بگیرید. نوع اومدن مشتری ها به سالن میتونه ایده یک ویدیوی جذاب باشه، مدل نشستن و حرف زدن و پرداخت پول، نظافت سالن، صحبت های کادر سالن و ... همه اینها میتونن ایده های ساده اما فان باشند که میتونن بازدیدهای زیادی به شما بدن. اگر نیاز هست از افراد بازیگر، بلاگرها و افراد با استعداد برای این کار استفاده کنید و حتی لازم نیست حتما یک ایده کاملا جدید داشته باشید، از ایده هایی که مورد استقبال قرار گرفتن استفاده کنید، کپی کنید، هیچ اشکالی نداره.
تیم تیک اپ میتونه در مورد ایده، سناریو و حتی تصویربرداری و تدوین به شما کمک کنه.
عکس های حرفه ای بذار
یک تصویر خوب میتونه اثر بسیار زیادی روی محاطب بذاره. عکاسی با موبایل رو یاد بگیر و یا از یک عکاس حرفه ای کمک بگیر که برات عکس های خاص بگیره. وقتی عکس های تو حرفه ای باشن ناخودآگاه ارزش کار و سالن زیبایی شما در ذهن مخاطب میره بالاتر.
کمپین تبلیغاتی برگزار کن
برگزاری کمپین تبلیغاتی میتونه پرهزینه و یا کم هزینه باشه. کمپین اگر درست اجرا بشه تاثیر بینظیری روی سالن زیبایی شما خواهد گذاشت. کمپین تبلیغاتی صرفا چند تا استوری یا بنر یا سایت نیست. بهترین راه برای درک کمپین تبلیغاتی اینه که چند تا مثال براتون بزنم:
برای مثال شما یک متن مبهم با یک رنگ مشخص انتخاب میکنید و اون در جاهای مختلف پخش میکنید. جمله میتونه یک چیز کوتاه باشه: زیباترین های شیراز کجا رو انتخاب میکنند؟ بعد از پخش کردن این جمله با اون رنگ، برای مثال بعد از یک ماه، ادامه این رو تولید میکنین و برای مثال میگین زیباترین ها به سالن زیبایی پری میرن.
یک مثال دیگر:
مثلا یک مسابقه منچ برگزار میکنید بین خانم ها. روی این مسابقه تبلیغات جذابی انجام میدین. فضای مجازی رو پر میکنین و برنده ها رو مشخص میکنین و لابلای این مسابقه پرشور سالن خودتون رو تبلیغ میکنین. این میشه یک کمپین تبلیغاتی.
باتوجه به تخصصی بودن کمپین های تبلیغاتی حتما حتما با یک تیم حرفه ای برای برگزاری چنین کمپین هایی مشورت کنید. تیم تیک اپ در این زمینه در خدمت شماست.
حتما در گوگل باش - از نان شب واجب تر
افراد زیادی در اینترنت و گوگل دنبال بهترین سالن های زیبایی هستند. اگر بودجه زیادی دارید سایت مخصوص خودتون رو طراحی کنید، البته این روش پیشنهاد نمیشه. برای دلیل این موضوع میتونید این مطلب رو مطالعه کنید. اما راه بهتر، ارزان تر و موثرتری وجود داره که سالن زیبایی شما در گوگل و لیست بهترین سالن های زیبایی شهر یا محله خودتون ظاهر بشه و اون اینکه حتما سالن خودتون رو در سایت های مختلف که خدمات رو معرفی میکنند حضور داشته باشید.
سایت تیک اپ بصورت تخصصی در این زمینه فعال هست و شما میتونید با حداقل هزینه و گاها به رایگان سالن زیبایی خودتون رو در تیک اپ ثبت کنید.
برای اینکه سالن زیبایی خودت رو در جستجوهای گوگل نشون بدی همین الان میتونی سالن خودت رو ثبت کنی:
ثبت سالن زیبایی