11 نکته طلایی برای ثبت آگهی معرفی شغل و خدمات (ویژه بازار ایران)

11 نکته طلایی برای ثبت آگهی معرفی شغل و خدمات (ویژه بازار ایران)

ادمین

ادمین

تاریخ نشر: 1404/04/18

اگر صاحب یک کسب‌وکار، استادکار، آرایشگر یا ارائه‌دهندهٔ خدماتی هستی، حتماً می‌دانی که پیدا کردن مشتری جدید خیلی مهم و گاهی هم سخت است.

یکی از بهترین راه‌ها برای معرفی کارت، ثبت آگهی در سایت‌های معتبر است. اما برای اینکه آگهی‌ات دیده شود و مشتری واقعی پیدا کنی، باید بلد باشی چطور درست و حرفه‌ای آگهی بدهی.

اینجا 11 نکته ساده و کاربردی رو برات می‌گم:

1. عنوان شغلت را دقیق و شفاف بنویس

✅ به‌جای اینکه بنویسی «انجام خدمات»، بنویس:

🔹 «نقاشی ساختمان با قیمت مناسب و کیفیت عالی»

🔹 «قالیشویی شبانه‌روزی با دستگاه‌های مدرن»

عنوان اولین چیزی است که مشتری می‌بیند، پس دقیق و قابل‌فهم باشد. این عنوان برا گوگل و هوش مصنوعی هم بسیار مهمه.

2. تخصص و مهارتت را توضیح بده

خیلی از مشتری‌ها دنبال کسی می‌گردند که حرفه‌ای باشد. پس در توضیحات بنویس:

✅ چند سال سابقه داری.

✅ چه مهارت‌هایی داری.

✅ چه خدمات ویژه‌ای ارائه می‌دهی.

✅ سعی کن متنی که مینویسی خیلی کوتاه نباشه اما زیاده گویی هم نکن، کار و خدماتت رو بصورت واقعی توضیح بده. نه خلاصه نه اضافه.

3. نمونه‌کار یا تصویر محیط کارت را بگذار

اگه می‌تونی، از محیط کارت یا نمونه‌کارهایی که انجام دادی عکس بذار.

✅ مثلاً عکس یک سالن زیبایی تمیز و مدرن، یا یک کار بنایی که انجام دادی.

✅ حتی اگر برنامه نویس هستی، می‌توانی از لپ‌تاپ و میز کارت یک عکس خوب بگیری.

✅ عکس اصلی آگهی شما باید در نگاه اول، کار شما را به مشتری معرفی کنه. مثلا عکس ویترین شلوغ یا لوگویی که تشخیص آن سخته مناسب نیست. برای کفش فروشی، عکس یک جفت کفش، برای سالن زیبایی، عکس آرایش و ... مناسب تر هستند.

4. محل فعالیتت را مشخص کن

در متن حتماً بنویس که در کدام شهر یا منطقه فعالیت می‌کنی یا اگر آنلاین هستی حتما قید کن.

✅ مثلاً: «ارائه خدمات برق‌کشی در سراسر تهران» یا «کاشیکاری در تبریز و شهرهای اطراف». این باعث میشه مشتری‌های همون محدوده راحت‌تر پیدایت کنند.

5. شماره تماس و راه‌های ارتباطی

حتماً شماره تلفن، واتساپ یا حتی آیدی تلگرام (اگر جواب می‌دهی) را درج کن.

✅ و اگر فقط در ساعات خاصی در دسترس هستی، آن را بنویس.

6. از کلمات کلیدی استفاده کن

✅ مثلاً اگر قالیشویی هستی، در متن بنویس:

«شست‌وشوی قالی دستباف و ماشینی با دستگاه، لکه‌گیری، رفوگری و…»

7. تعرفه و شرایط ویژه

اگر تعرفه‌ای داری که جذاب است یا شرایط ویژه (مثلاً «بازدید رایگان»، «تخفیف برای مشتریان جدید») حتماً در متن ذکر کن.

✅ این باعث می‌شه بیشتر تماس بگیرند.

8. خوش‌قولی و خوش‌رفتاری

در متن تاکید کن که خوش‌قولی و مشتری‌مداری برات مهمه.

✅ چون خیلی از مشتری‌ها دنبال کسی هستند که به موقع و با اخلاق کارش را انجام دهد.

9. دسته‌بندی صحیح

آگهیت رو در دسته‌بندی درست بگذار (مثلاً خدمات ساختمانی، آموزش، زیبایی و…). این کار باعث میشود در معرفی خدمات مشابه نیز دیده شوی و از طریق گوگل نیز سریع تر نشان داده شوی.

10. به‌روزرسانی و نردبان کردن آگهی

هر چند وقت یک ‌بار آگهیت رو ویرایش کن، نمونه‌کارهای جدید اضافه کن یا متنش را به‌روز کنی تا در سایت بالاتر بیاید و مشتری ببیند. حتما هر چنند وقت یک بار آگهی رو نردبان کن تا به بالای لیست برگردی.

11. نظر و امتیاز مشتریان

میتونی از مشتریان خودت بخوای تا نظر خودشون رو در مورد کار شما در سایت بنویسن و به شما امتیاز بدن. نظرات و امتیازها در سایت بسیار با اهمیت تر و معتبرتر از کامنت ها در شبکه های اجتماعی است.

جمع‌بندی

معرفی خدمات و شغل در سایت‌ تیک یک فرصت عالی است تا خودت را به مشتری‌های جدید معرفی کنی و راحت در دسترس کسانی باشی که دنبال خدمات شما هستند.

فقط کمی وقت و دقت می‌خواد تا آگهیت از بقیه متمایز بشه و مشتری‌های بیشتری سراغت بیان.

نظر کاربران
اولین نظر را شما ثبت کنید.